İzmir'in en yoğun toplu ulaşım hatlarından biri olan İzmir Metro'da sabah saatlerinde seferlerde gecikmeler yaşandı. Aksamaların nedeni ise kamuoyunda şaşkınlık yarattı.
İzmir Metro yönetimi, saat 10.20 civarında yaptığı duyuruda seferlerdeki gecikmelerin 'asayiş kaynaklı' olduğunu bildirdi. Daha sonra İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan açıklamada olayın ayrıntıları paylaşıldı.
Açıklamaya göre, Bölge ve Sanayi istasyonları arasındaki sinyalizasyon sistemine enerji sağlayan kabloları çalmaya yönelik bir hırsızlık girişimi meydana geldi. Yaşanan olay nedeniyle sinyal sisteminde teknik sorunlar oluştuğu belirtildi.
Kablo hırsızlığı teşebbüsünün ardından metro işletmesinde bazı seferlerde gecikmeler yaşanırken, ekiplerin arızanın etkilerini gidermek ve sistemin normal işleyişini sağlamak için çalışma yürüttüğü aktarıldı.
Yetkililer, olayla ilgili gerekli incelemelerin sürdüğünü ve ulaşımın en kısa sürede olağan düzenine dönmesi için çalışmaların devam ettiğini bildirdi.
Yapılan açıklama şu şekilde:
'İzmir Metrosu'nun Bölge ve Sanayi istasyonları arasında sinyal sistemini besleyen kabloları çalmaya yönelik hırsızlık girişimi nedeniyle bugün (22.06.2026) sabah saatlerinde hatlardaki sinyalizasyon sisteminde sorun yaşandığı tespit edildi. Oluşan arızayı gidermeye yönelik çalışma süresince metro seferleri tek hat üzerinden yapıldı ve trenler güvenlik nedeniyle düşük hızla seyretmek zorunda kaldı. Bölge-Evka 3 istasyonları arasındaki seferlerde bir takım aksamalar meydana geldi. Yolcu mağduriyetini en aza indirmek için gerekli sefer düzenlemeleri yapıldı ve çalışmaların bitmesinin ardından metro seferleri saat 11.00 itibariyle normale döndü. İzmir Metro AŞ'den yapılan açıklamada nihai çalışmanın işletim sonunda gece yarısından itibaren yapılacağı belirtildi. Olayla ilgili adli süreç başlatılarak, tekrarının yaşanmaması için gerekli önlemler alındı. '